Part II - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Daanensanneaustralieennieuwzeeland - WaarBenJij.nu Part II - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Daanensanneaustralieennieuwzeeland - WaarBenJij.nu

Part II

21 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

Lieve allemaal,

Het wachten in Airlie Beach was zeker de moeite waard. Op de regenachtige dag zagen wij (onder t genot van koffie/thee met taart; dat verdien je op zo'n dag wel) vele mensen met dikke truien en regenjassen de Whitsundays-schepen verlaten, terwijl wij twee dagen met prachtig warm weer hebben gezeild. Onze boot "Silent Night" is uitgevaren met elf personen: twee Duitse stellen (Flo en Romy + Timo en Steffie), twee Nederlandse stellen (Pablo en Marijke + wij), één Franse vrouw (Marie), kapitein Tailor en zijn "hulpje" en tevens kok Joe. Een leuke groep. Vooral met het Nederlandse stel hebben wij een goede klik.
De Whitsundays zijn onbeschrijfelijk prachtig. Helderblauw water, kleurrijke vissen in allerlei formaat, schildpadden en spierwit zand. Een dolfijn en een haai bij de boot op de tweede avond is een gaaf extraatje.
Na de zeiltocht trekken wij, op advies van Pablo en Marijke, verder naar Cape Hillsborough, een plaats ten noordoosten van Mackay, op zo'n twee uur rijden.
De wekker gaat hier om 05.15 uur. Het is vroeg, erg vroeg zelfs, maar het is zo licht buiten en de temperatuur is reeds heerlijk, dus het is niet heel moeilijk wakker worden. Terwijl de zon opkomt, huppelen tientallen wilde kangoeroes over het strand. Het is een genot om naar te kijken. Een kangoeroe is zo nieuwsgierig dat hij erg dichtbij komt en aan ons snuffelt. Gave interactie!
Anderhalve dag door agrarisch gebied rijden volgt om verder af te zakken naar het zuiden. Het landschap is een opener en uitgestrekter dan het noorden. De afstand is groot en om de zoveel meter staan er waarschuwingen langs de weg: "rest or r.i.p.; don't drive and sleep; drive and survive.
Wij verblijven op dit moment in Hervey Bay. Een kustplaats met een heerlijk klimaat. De afgelopen drie dagen hebben wij fantastische tours gedaan. Springende walvissen spotten (op doorreis naar Antarctica) en met een privé vliegtuigje naar Fraser Island, het grootste zand eiland ter wereld, waar wij met een 4x4 hebben kunnen scheuren over het eiland. Het regenwoud, de heldere meren, de dingo's...en, niet te vergeten, een overnachting in een resort met een echt bed en een eigen badkamer:). Heerlijk, ook al zijn wij toch ook wel aan onze campervan verknocht...

Heel veel zonnige groetjes met een paar witte zandkorrels van ons...

• 21 Oktober 2015 - 10:14

Annet:

Wat een enorm mooie ervaring zeg. Gelukkig vast kunnen leggen op foto.
    Liefs Annet

• 21 Oktober 2015 - 14:50

Joo:

Geweldige foto's!!!!!!!
    Geniet samen..!!!!
    Dikke knuffels voor jullie

• 22 Oktober 2015 - 10:03

Nina:

Herkenbare ervaringen, geweldig! Judith heeft dezelfde avonturen beleefd als jullie. Grandioos! Geniet van al wat nog volgt!
    Liefs, Nina

• 22 Oktober 2015 - 22:25

A.Duijndam:

Wat een belevenis om dit te mogen ervaren, geniet maar met volle teugen!
    jullie oma Anneke met veel lieve knuffels

• 23 Oktober 2015 - 20:59

Angelique:

Klinkt echt ge-wel-dig! mooie foto's ook! Enjoy!

• 25 Oktober 2015 - 12:54

Laurentius:

Very nice, I like :)

• 25 Oktober 2015 - 17:11

Diny:

Klinkt echt mega!! Ik blijf mezelf herhalen: geniet ervan!!

• 08 November 2015 - 15:15

Anouk:

Ik had dus helemaal gemist dat jullie n blog hebben.. Superleuk om te lezen!
    Echt al veel gave dingen gedaan zeg.. Geniet nog ff vd laatste paar dagen Australië en dan weer verder genieten in NZ! Xx Anouk